keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Rakas Joulupukki

Heippa Joulupuksu!

Päätin nyt kirjoittaa sinulle itse ennen kuin Hilla tai Roosa ehtii sen " minun puolestani " tekemään. Ne kaksi kuitenkin valehtelevat taas silmät päästään, mitä kaikkea suloista ja söpöä se Nappi tänävuonna toivookaan itselleen. En tarvitse uusia riimuja saatika suitsia tai valjaita - hyi, pelkkä ajatuskin niistä saa karvat nousemaan pystyyn!


Näin alkuun kuuluu kai kertoa, että olen ollut tänä vuonna erityisen kiltti ja lössönlössön... Mitä sitä turhaan valehtelemaan, olen ollut välillä erityisen kiltti ja mukava, mutta toisinaan ei vain huvita yhtään ja saatan keksiä jotakin mukavaa vaihtelua tylsiin arkirutiineihin. Olenhan tänävuonna ehtinyt jo kerran karkaamaankin Roosalta tarhasta, tuo tohelo kun ei ehtinyt laittamaan porttia kiinni, kun minä jo sujahdin salamannopeasti portin rakosesta! Siinä sai se töppöjalka pistää vipinää lyhyisiin kinttuihinsa, jotta sai minut kiinni, minä poika kun lähdin viipottamaan aika rallia pisin maita ja mantuja! Tämä oli  kyllä yksi loistohetkistäni, vaikka itse sanonkin! Tälläinen pieni kiusanteko kuuluu jokapäiväiseen elämääni, olenhan poni - mitä sen enempää perustelemaan! 

Olenhan minä ollut myös kilttikin. On päiviä jolloin en vain viitsi turhaan kiusoitella noita kaksijalkaisia ja tyydynkin räpsyttelemään tummia nappisilmiäni ja kerjäämään herkkuja! Aika usein tässä tehtävässä onnistunkin, varsinkin jos käytän salaista valttikorttiani - hörinää nimittäin! Yksi pieni hörähdys ja kaksijalkaiset menevät ihan solmuun! Olen vastustamattoman söpö, tiedän sen! 


Syy miksi kirjoitan sinulle ei suinkaan ole lahjatoive, vaan pikemminkin ehdotus. Kuulin juttua, että sinulla olisi tarvetta uudelle porolle. Vaikka en itse tuota lajia edustakkaan, uskallan ehdottaa itseäni tähän virkaan, ja voin sanoa olevani vähintäänkin kahden poron veroinen! Rekeä vedän mielelläni ja olenkin siinä erityisen taitava. Myös lentämistä tuli jo viimetalvena vähän harjoiteltua! Lisäksi ulkonäköni olisi mitä oivallisin tähän työhön, sillä olen paksuine valkoisine talvikarvoineni ja tonttulaikkeineni mitä suloisin jouluponi!

Viimetalven lentoharjoituksia

Se, mikä minua tässä työssä kiinnostaa on sen mitä oivallisin työaika! Työnteko kerran vuodessa yhtenä iltana kuulostaisi oikein hyvältä ja sopivalta työltä juuri minulle! Talviaika ei myöskään haittaa minua, sillä silloin ei ainakaan olisi liian kuuma työskennellä! Loppuvuoden saisinkin sitten viettää lomaillen! 

Tässä olen minä, syötävän suloinen jouluponi!

En ole kovinkaan kallis työntekijä, vaan selviän ihan ruokapalkalla! Palkaksi voisin haluta säkillisen joulupipareita, omenoita ja porkkanoita! Eipä kaurakaan pahitteeksi olisi! 

Mikäli vaikutan sopivalta tähän työhön (mitä luonnollisestikin olen), ota minuun piakkoin yhteyttä! 

Ystävällisin terveisin, 

Nappi

P.S. Pystyn aloittamaan työni vaikka jo tänä jouluna!

P.P.S. Mikäli saan tämän työn, haluaisin kuitenkin työsopimukseeni sellaisen eirillisen kohdan ( ja mielellään erillisenä versiona), ettei minua saa rasittaa koko vuotena, vaan kaikki voimani tulee säästää jouluaatoksi. Tämä siksi, että Roosa ja Hilla saisivat kuitenkin päähänsä lähteä kanssani lenkille kesken lomakauteni! 


1 kommentti:

  1. Hahah :'D aivan mahtava postaus! Kiitos nauruista

    VastaaPoista